Zdecydowanie najczęściej mangę oglądać od zawsze można było w specjalnie wydawanych w tym celu magazynach., Przeważnie publikacje były publikowane seryjnie, cyklicznie, a dokładniej mieściło się w takiej serii z reguły od kilku do kilkunastu odcinków, a z czasem samych serii było też kilka i kilkanaście. Nie dziwiły takie statystyki jak od dwudziestu do nawet niekiedy czterdziestu stron na odcinek. Jeżeli chodzi o samą jakość wytwórstwa mangi, to cechowała ją dość niska forma papieru, na jakim była drukowana, Co więcej, warto wspomnieć, że stron publikowano generalnie miedzy dwieście a po aż mocno ponad osiemset. Musimy również wspomnieć, że na takich publikacji znakiem szczególnym okazywały się paski komiksowe, a więc występujące tam yonkomy fachowo mówiąc oraz pojedyncze opowiastki, rozmaite historyjki.
Publikacje - początki
Jeszcze jedna kwestia, jaką warto poruszyć, decydując się na charakterystykę mangi. Artyści bawiący się w produkcję takich komiksów swoją przygodę z mangą rozpoczynają zawsze od stworzenia. Wypuszczenia zaledwie paru pojedynczych historyjek. Jeżeli te historyjki zyskają aprobatę, wówczas dochodzi do ich dalszego kontynuowania. Długo publikująca seria jest natomiast kompletowana w całe, pełne rozdziały, a następnie są z nich tworzone charakterystyczne tomiki. Nazywamy je tankobon. Jeżeli chodzi o mangę to podlega ona klasyfikacji zgodnie z płcią odbiorców. A także jest dostosowują je do wieku użytkowników danych komiksów. Na tej podstawie wyróżnia się zarówno magazyny. Ponadto również publikacje mangowe książkowe. Przeznaczone dla chłopców – wtedy też mówi się o tak zwanych shonen-manga oraz dziewcząt – shojo – manga. Nie ma problemu z określeniem w łatwy sposób, które z tych rodzajów publikacji stwarzają dla której płci. Jest to zaznaczone bezpośrednio na okładkach.
Pamiętajmy o tym, że mangę, jako klasyczne dzieło japońskie, piszą od prawej do lewej strony. Wydawcy wyjaśniają, że jeżeli manga cieszy się naprawdę dużym zainteresowaniem. To w większości przypadków starają się ten tradycyjny styl odwrócić. Po to, żeby bardziej dopasować się do gustu i preferencji czytelniczych oraz przyzwyczajeń i nawyków czytelniczych odbiorców z Zachodu.